dinsdag 1 april 2014

Lay's Pops Paprika review


lekkere chips smaken - lays pops paprika


Waar kan ik deze Pops chips van Lays kopen?

Deze Lay's Pops chips is te koop bij supermarkten waaronder Albert Heijn, Super de Boer, Deka markt, Jumbo, Plus, C1000, Aldi, Dirk, Hoogvliet, Sligro, Spar, Nettorama, Emte, Coop, Vomar, Jan Linders en Deen supermarkten etc.

Verpakking en gebruik

Deze nieuwe soort chips van Lay's zijn verkrijgbaar in zakken van 71 gram, een stuk kleiner dus dan de normale chipszakken van Lays (225 gram). De zakken zijn makkelijk open te krijgen, maar niet hersluitbaar. Qua design sluiten deze verpakkingen aan bij de rest van de Lays producten. Op de voorkant staat in het groot afgebeeld dat het om Lays Pops gaat met een foto van een paar Pops chips. Op de achterkant is allerlei informatie te vinden als de ingrediënten, voedingswaardes, contactinfomatie, houdbaarheidsdatum etc.

Smaak, geur en kleur

Dan nu waar het allemaal om gaat. De chips zijn gepoft in hete lucht en zijn dus niet gefrituurd. Ze zijn donker oranje van kleur. Ik vind ze best sterk ruiken voor paprika chips. De smaak is niet zo scherp als de geur. Ik vind de chips een lichte paprikasmaak hebben. Ze zijn lekker knapperig en crunchy. De chips zijn allemaal ongeveer even groot, ze hebben namelijk een diameter van 5 cm. Dit vind ik een perfect formaat om makkelijk te eten. Er zitten geen stukken chips tussen die te groot of te klein zijn. Ze zijn perfect van formaat. De chips zijn stevig en kruimelen vrijwel niet tijdens het eten. Ook voelen de Pops chips van Lays niet vettig aan. Weer een voordeel gevonden! Ik vind de paprikasmaak erg lekker, maar vraag me wel af waarom er nog geen zoute smaak op de markt is. Ik wist niet zo goed wat ik van deze nieuwe chips van Lays moest verwachten. Ik dacht eigenlijk dat het echt zo´n product was dat op vrouwen gericht is. Eigenlijk vind ik ze onverwachts lekker en zal ze zeker nog vaker kopen. Wat mij betreft mogen ze wel grotere zakken en meer chips smaken van deze Pops op de markt gaan brengen.





Andere smaken van Lays Pops chips

- Lays Pops Crispy Bacon & Cheese

Informatie over Lays

Samen met de Engelsman Frank Smith probeerde aardappelboer Gerrit Kistemaker zijn aardappelen op een andere manier aan de man te brengen. Ze zetten een fabriek op en introduceerde chips rond 1958 in de Nederlandse winkels. In 2001 veranderde de naam 'Smiths' in de naam 'Lay's'. Tegenwoordig produceren ze verschillende soorten zoutjes als Hamka's, Wokkels, Bugels, Nibb-it, Ringlings, Pomtips etc. Smith Food Group Benelux telt ongeveer 1000 medewerkers en heeft haar hoofdkantoor in Maarssen staan. Ondertussen is Smiths overgenomen door PepsiCo die producent is van dranken, tussendoortjes en ontbijtgranen. Bekende merken van PepsiCo zijn o.a. Lay's, Cheetos, Doritos, Duyvis, Snack a Jacks, Quaker, Pepsi, 7UP, Gatorade etc.

Conclusie

Ik ben onverwacht enthousiast over de nieuwe soort chips van Lay's. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten, maar naar mijn mening hebben deze nieuwe chips een hoop voordelen. Ze zijn namelijk allemaal even groot wat handiger is om te eten, ze zijn lekker krokant, de chips kruimelen bijna niet, ze voelen niet vettig aan en er zit de helft minder vet in dan bij normale chips. Alleen maar voordelen dus! De enige minpunten die ik kan bedenken zijn dat de zakken te klein zijn en er nog te weinig smaken verkrijgbaar zijn. Hopelijk gaat de fabrikant hier nog iets aan doen, maar ik denk dat deze Pops chips van Lays zeker een hit gaan worden. Wat mij betreft een echte aanrader!

Pluspunten
+ Fijn formaat chips
+ Helft minder vet
+ Erg krokant

Minpunten
- Te kleine zakken


lekkere chips smaken van lays


Algemene informatie

Merk: Lay's
Soort: Pops
Smaak: Paprika
Inhoud: 71 g
Verkrijgbaar: o.a. Albert Heijn, Super de Boer, Deka markt, Jumbo, Plus, C1000, Aldi, Dirk, Hoogvliet, Sligro, Spar, Nettorama, Emte, Coop, Vomar, Jan Linders en Deen supermarkten etc.
Prijs: ongeveer € 1,29

Voedingswaarden per 100 gram
Energie: 1830 kj / 435 kcal
Eiwit: 4,5 g
Koolhydraten: 71 g
waarvan suikers: 3,5 g
Vetten: 14 g
waarvan verzadigde vetzuren: 1,4 g
waarvan meervoudig onverzadigde vetzuren: 1,2 g
Voedingsvezels: 3,5 g
Zout: 2,0 g

Ingrediënten
Aardappelvlokken, aardappelzetmeel, zonnebloemolie, paprikasmaak [zout, tarwebloem, dextrose, suiker, paprika-, ui-, en knoflookpoeder, karnemelkpoeder (bevat melk, lactose), aroma (bevat melk, lactose), gehydrolyseerd soja-eiwit, kaliumchloride, kleurstof (paprika-extract), zuurteregelaars (citroen- en appelzuur), rookaroma ], rijstebloem, emulgatoren (mono en diglyceriden en sojacithine), aroma (bevat melk).



Je nieuwe tv, home cinema- of hifi producten bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...